Tuesday, January 21, 2014

kek oreo


asalnya mun nak buat cupcake oreo tapi
mun lupa nak beli cup untuk cupcake tu..huhu
jadi mun buat kek sebijik terus..

bagi mun resepi ni mudah je kita nak ikut..

dan bahan yang diperlukan pun xbanyak..
sumber resepi dari mat gebu



dessert, kek, kek bakar, kek oreo, kek oreo paling mudah, menu minum petang, menu petang, oreo, resepi, cupcake oreo, gula perang, step by step buat kek oreo,



bahan-bahannya
-125 gram mentega
-1/2 cawan gula perang @ soft brown sugar
-1 cawan tepung naik sendiri (self-raising flour/diayak)
-1/2 camca teh baking powder(digaul rata dan di ayak bersama-sama tepung)
-2 biji telur gred A
-1/2 camca teh esen vanilla
-5 keping biskut oreo, kisar halus bersama krim dia sekali



dessert, kek, kek bakar, kek oreo, kek oreo paling mudah, menu minum petang, menu petang, oreo, resepi, cupcake oreo, gula perang, step by step buat kek oreo,

mula-mula..kita satukan mentega, gula perang, telur, tepung, baking powder dan esen vanilla.



dessert, kek, kek bakar, kek oreo, kek oreo paling mudah, menu minum petang, menu petang, oreo, resepi, cupcake oreo, gula perang, step by step buat kek oreo,

Putar hingga rata dan sebati pada kelajuan perlahan.Kemudian putar pada kelajuan tinggi selama 2 minit.



dessert, kek, kek bakar, kek oreo, kek oreo paling mudah, menu minum petang, menu petang, oreo, resepi, cupcake oreo, gula perang, step by step buat kek oreo,

kemudian masukkan oreo yang dikisar tadi..gaul sehingga sebati
dah siap..masukkan ke dalam bekas yang telah disapu butter..dan bakar dalam suhu 175C selama 10-15 minit
jangan lupa untuk panaskan over dalam suhu 175C ye sebelum masukkan kek tu..




dessert, kek, kek bakar, kek oreo, kek oreo paling mudah, menu minum petang, menu petang, oreo, resepi, cupcake oreo, gula perang, step by step buat kek oreo,


siap..
selamat mencuba :)
korang bolela hias kek tu dengan buttercream..tp mun kurang sikit dengan krim2 ni
cepat muak..jadi mun biar dia kosong macam tu je..
kawan2 mun cakap rasa dia macam kek pisang..
mun tak tahu dari mana datangnye rasa pisang tu..huhu











37 comments:

Cheq Eem said...

macam senang jer buat kek nie kan... tp saya buat tetap tak jadi.. haha...

Cik Mun said...

@Cheq Eem belum cuba belum tahu :)

Normi Nieza said...

wee..sdapnya..good sharing..:)

Normi Nieza said...

wee..sdapnya..good sharing..:)

Akeyla Azmi said...

aaaaa sedapnyaaaaaaaaaa hihihihi oreo tuuuu yg jadikan kek tu sedap gila tuu hihihihi

thanks kak mun!!! <3

unsecretostory said...

Ehem. macam best jea. Nampak senang ehh :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum mun, sodapnya oreo. adoiii terliur sheila tengok mun. nak sikit >___________<

Cik Mun said...

@Sheila Salim waalaikumusalam..hahaha..cube la buat..mun mampu pos gambar je..nak pos kek..semua kek dah masuk dlm perut..

Cik Mun said...

@unsecretostory cubala :)

Cik Mun said...

@Akeyla Azmi most welcome adik qila

Cik Mun said...

@Normi Nieza :)thanks

Mime MF said...

rajinnya...sedap plak nmpk kek oreo tu..^^

Eshamz Halim said...

mcm sedap jer...cam sedap jer... cam best jer...cam best jer...hihihihihihihi... :)

Farah Waheda Wahid said...

tiba2 terasa nak rasa air tangan cik mun kita... ^_* mesti yummylicious ni...

NurainSuperr said...

ain pun sama, kurang suka krim hehe.

Wan Maruzen Wan Husain said...

fuyoo..bestnye!! pos kt akak sket..hehehe

Lieya Von Jay said...

sodap nyeee :)

Teena Tna said...

pernah buat jgk. senang jer. hehe

Yumida Huda said...

sedapnye mun..bikin yumida telan air liur je
kat blog mat gebu mmg byk resepi yg menggiurkan

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

nampak sedap tu.. tak pernah lagi makan kek oreo..

dilaella Ella said...

sedapnya..terus lapar kek :)

msredcheesecake said...

Suka cupcake suka oreo.... Nak....hhee

Fikri said...

Oo.. senang ja ni. Tgk pn dh tau dh. Haha :D

zaza zehra said...

waaahhhh..boleh la zaza belajar buat... :)

Che Siti Maryam said...

sedap yer...nak try la nanti :)

BUNDA a.k.a KN said...

boleh try nanti...

syiela said...

nyum nyum dapnyer.. nk buat penyakit M menyerang

Cik Itah@RRP said...

sedap ni mun :)

Ayu Zan said...

teror mun. buat kek oreo jd kek pisang. rsa pisang ke? ke warna je mcm pisang?

Khir Khalid said...

Mesti sedap ni.. best.. :)

S. Faezah said...

uiah best niiii..heheh

Invisible Me said...

rajin buat kek. bole try buat nanti,,

CikLa Shahril said...

Mmm sedapnya. Nak try la nanti..

shasha yacob said...

ada tak cara buat biskut coklat + oreo. dah lama aku mencari . hihihi

ros_reeza said...

rajin Mun buat kek.. Ros pun hairan, guna oreo, tapi kenapa macam kek pisang?..

Wan Maruzen Wan Husain said...

Wah dah boleh bukak kedai kek ni...

aRz MoHa said...

rasa macam silap masa kunjung entry ini. nampak sedap wow