Thursday, February 10, 2011

tanya sama hati..

..ASSALAMUALAIKUM..


Tanya pada pokok apa sbab goyang
nantin jawab pokok angin nan goncang
tanya sama langit apa sbab hujan
nanti jawab langit tanya la awan

Awan nanti kata aku kandung air
Sampai tempat sejuk aku pun cair
Tengok dalam air nampak bayang²
Campak satu batu bayang pun hilang

Tanya sama hati apa asal sayang
Adakah tandanya nampak di pandang
Kumbang rayu bunga, bulan dan bintangnya
Punya tanda² hubungan mesra

Tanya sama hati pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan apa nan di kenang
Bila dipahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang

Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu

Tanya sama hati pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan apa nan di kenang
Bila dipahamkan itulah sayang

itulah Sayanggggggggg~~

haha..tiba2 sronok plak layan lagu lama2 ni..



4 comments:

dayah SnoW Heuka said...

ouhh lagu niyh ms tuh kan... kawan dayah nyanyi klaka... tnye la lagu ape.. ada ke dia ckp dayah niyh ketinggalan zaman.. adoi~ mmg bes layan lagu nih huhu

Tasha said...

kalau berminat nak di make up, i sediakan make up servis. murah jer

http://natasha1987-makeup.blogspot.com/

little cart00n said...

lagu zaman mak-mak kita dulu!
heheh

cik mun said...

hehe..tapi bes la lagu ni..